over scouting

facts and figures

Scouting Nederland is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland met meer dan 100.000 leden

Wereldwijd 40 miljoen Scouting leden

Meer dan 1.000 Scoutinggroepen in Nederland

In 80% van alle gemeenten zijn één of meer Scoutinggroepen actief

75% van de vrijwilligers is jonger dan 25 jaar en zij besteden gemiddeld 8 uur per week aan Scouting

Koningin Máxima is beschermvrouwe van Scouting Nederland

Scouting is de gezelligste vereniging van nederland!

Scouting Bladel is de leukste en meest actieve jeugdvereniging in de gemeente Bladel. In 75 jaar is onze vereniging gegroeid tot ongeveer 150 jeugdleden verdeeld over 8 verschillende groepen. Elke week staan ongeveer 50 vrijwilligers klaar om kinderen vanaf 5 jaar een onvergetelijke tijd te bezorgen.

Het programma van Scouting is opgesplitst in 8 activiteitengebieden. Scouting is daardoor elke week anders en dat maakt onze vereniging voor veel kinderen en jongeren zo leuk. Naast wekelijkse bijeenkomsten worden veel activiteiten en kampen georganiseerd. Dat gebeurt allemaal vanuit de blokhut van Scouting Bladel “de Zwerfkei”.

installatieteken
Scouting Nederland
Scouting Bladel
Scouting Nederland

activiteiten gebieden

In het spelaanbod wordt gewerkt met acht activiteitengebieden. Het werken met activiteitengebieden brengt variatie aan in het programma. Elk activiteitengebied bestaat uit een verzameling van activiteiten die betreft onderwerp bij elkaar horen. De indeling in de acht activiteitengebieden is voor iedere speltak gelijk. Elke speltak biedt activiteiten die uitdagend en gezellig zijn voor die leeftijd.

beweeg over een activiteiten gebied als je hierover meer wilt weten.
Uitdagende technieken
Buitenleven
Expressie
Sport & Spel
Identiteit
Samenleving
Internationaal
Veilig & Gezond

op kamp gaan

Op kamp gaan is voor veel scouts het hoogtepunt van het jaar. Ze zijn actief op een andere plek en slapen een paar dagen niet thuis.

De bevers logeren een weekendje in het eigen clubhuis. De welpen gaan een aantal dagen tot een week op kamp in een ander clubhuis. In de scoutsleeftijd gaan jeugdleden een paar keer per jaar op kamp ergens op een kampeerterrein in Nederland. Explorers gaan bij voorkeur op expeditie in het buitenland, maar binnen Europa. Roverscouts ontdekken de wereld binnen en buiten Europa.